Home Straipsniai Apie Tai Chi

Apie Tai Chi

Kas yra Taidziciuan?

Taidziciuan – tai universali kinų sveikatingumo, savireguliacijos ir visapusiško tobulėjimo sistema. Ji tobulina ir kūną ir sąmonę ir dvasią. Šios sistemos pratimų paskirtis - vystyti fizinį, mentalinį ir dvasinį žmogaus lygmenis.

Taidziciuan – tai judesio ir meditacijos menas, turintis šimtmečių istoriją ir apjungiantis daugelį aspektų. Kūnui - tai gydomoji, sveikatingumo mankšta, savotiškas grakštus šokis ir efektyvus kovos menas; sąmonei - tai koncentracijos, valios jėgos ir vizualizacijos lavinimas; dvasiai – tai meditacija, harmonizuojančių bei stabilizuojančių psichinę būseną pratimų sistema.

Taidziciuan tikslas - sustiprinti sveikatą ir pagerinti gyvenimo kokybę. Šios sistemos pagrindas – natūralūs, plastiški, lėti judesiai, kurie harmonizuoja žmogaus kūną ir psichiką.

Šiandien Taidziciuan privalumus vertina milijonai žmonių visame pasaulyje. Jį praktikuoja apie 20% viso pasaulio gyventojų. Šio meno populiarumas sparčiai auga ir jis tampa populiariausia pratimų rūšimi pasaulyje. Tokio greito populiarumo augimo priežastis yra vienas pagrindinis faktas – ši universali sistema iš tikrųjų pastebimai pagerina savijautą ir sustiprina sveikatą.

Praktikuodami Taidziciuan daugybė žmonių atgauna sielos, sąmonės ir kūno harmoniją. Skirtingai nei indų jogos, kurios pozos statiškos, šio meno formos judrios. Taidziciuan judesiai lėti ir sklandūs, suderinti su giliu, ramiu kvėpavimu bei dėmesio koncentravimu į tam tikras kūno vietas.

Ko mokoma pas mus?

Nepriklausomai nuo to, ko jūs siekiate – ar sustiprinti sveikatą, ar įgyti kovos meno įgūdžių, ar pasiekti harmoniją su supančiu pasauliu, jei mokotės pilnos, visapusiškos Taidziciuan sistemos, šis menas universaliai patobulins jumyse visus tris pagrindinius praktikos aspektus.

Mes mokome pilnos Yang stiliaus Taidziciuan sistemos. Ją sudaro trys pagrindiniai praktikos elementai:

  • Cigun – tai paruošiamieji ir pagalbiniai Taidziciuan pratimai, kurie moko sąmonės pagalba valdyti Ci energijos tekėjimą kūne. Cigun gali būti ir švelnūs tempimo bei atpalaidavimo pratimai, suderinti su giliu, ramiu kvėpavimu bei dėmesio koncentravimu į tam tikras kūno vietas. Šių pratimų tikslas – pašalinti giliai kūne slypinčią įtampą ir skatinti gyvybinės energijos cirkuliaciją visame kūne. Mūsų mokykloje mokoma keleto Cigun kompleksų, žymiausi kurių yra Baduanjin („Aštuoni šilko drobės gabalai“), Shibashi (18 Taidzicigun pratimų), Lohan (18 Nušvitusių Vienuolių Rankų), Wu Qin Xi (5 Gyvūnų Žaidimai) ir 5 Meistro Huang pratimai.
  • Taidziciuan formos – tai lėtų ir plastiškų su giliu ir ramiu kvėpavimu suderintų Taidziciuan judesių kompleksai. Šių kompleksų dėka įsisavinami Taidzi principai, valdomas gyvybinės energijos Ci tekėjimas į įvairias kūno vietas, stiprinama kūno ir proto harmonija. Formos yra unikalios tuo, kad sujungia į visumą judesį, energiją ir sąmonę. Mūsų mokykloje mokoma Trumposios Formos (37 Formos), Ilgosios Formos bei Meistro Huang Formos (tik ypač pažengusiems mokiniams). Išmokę Trumpąją Formą mokiniai taip pat gali mokytis ir Formos su Lazda (Taidzi Kun) bei Formos su Taidzi Kardu (Taidzi Dzian). Formų praktika harmonizuoja ir stabilizuoja psichinę būseną, padeda ilgai išlikti darbingais ir plastiškais (lavina sąnarių, raiščių, raumenų jėgą, ištvermę ir plastiškumą).
  • Stumiančių rankų pratimai – „Tui Shou“ – tai pratimai, atliekami poroje su partneriu. Jų dėka mokomasi išlaikyti pusiausvyrą ir atsipalaidavimą kai kūną veikia išorinė jėga, vystomas jautrumas išorinei jėgai, mokomasi reaguoti į ją ir neutralizuoti. Šių pratimų metu mokomasi praktiškai įgyvendinti visus Taidzi formose esančius principus. Mūsų mokykloje mokoma 18 pagrindinių Stumiančių Rankų pratimų, Pusiau laisvų Stumiančių Rankų pratimų ir vėliau Laisvų Stumiančių Rankų pratimo.

Deja, dažniausiai šiuolaikinėse Taidziciuan mokyklose ar klubuose pagrindinis dėmesys skiriamas Taidziciuan formos praktikai, o dėl to be abejo nukenčia tiek Cigun tiek Stumiančių rankų pratybos. Mokiniai, gavę nevisapusišką mokymą, nepajėgia suprasti ir įsisavinti Taidzi principų, pritaikyti jų praktikoje ir savo gyvenime.

Taidziciuan treniruočių nauda

Taidziciuan yra vidinės energijos valdymo menas. Taidzi ženklas simbolizuoja IN ir JAN jėgas. Kai žmogaus kūne šios dvi energijos yra tolygiai paskirstytos, jis yra harmonijoje su gamta ir visata.

Taidziciuan esmė – kūno ir sąmonės atpalaidavimas. Minkšti ir ramūs judesiai padeda įveikti stresą ir su juo susijusius negalavimus. Taip pat pagerėja kraujotaka, kūno laikysena, sustiprėja imuninė sistema. Visa tai pagerina gyvenimo kokybę ir prailgina jo trukmę. Taigi, Taidziciuan pratimai:

  • ramina protą
  • atpalaiduoja kūną ir sąmonę nuo bereikalingos įtampos
  • skatina gyvybinės energijos Ci tekėjimą kūne
  • švelniai masažuojami vidaus organai
  • pagerina visų organizmo sistemų, ypatingai kvėpavimo ir širdies – funkcinę būklę
  • skatina kraujo ir kitų skysčių apykaitą organizme
  • gydo ir stiprina visus vidaus organus
  • stiprina raiščius, sausgysles, raumenis, sąnarius ir kaulus
  • pagerina kūno laikyseną ir judesių koordinaciją
  • padidina kūno lankstumą ir sąnarių paslankumą
  • šalina ir padeda išvengti nugaros skausmų, padidinti stuburo judesių amplitudę, koreguoti iškrypimus ir laikysenos defektus
  • stiprina sveikatą
  • stiprina imuninę sistemą, didina atsparumą ligoms
  • moko kontroliuoti emocinę būklę
  • padeda įveikti stresą
  • pašalina nuovargį ir blogą savijautą
  • suteikia jėgų, energijos, žvalumo, darbingumo, gerą nuotaiką ir puikią savijautą

Taip pat:

  • vysto žmogaus kūrybinį, dvasinį potencialą, intelektą
  • skatina dvasios ramybę
  • gerina gyvenimo kokybę
  • sulėtina organizmo senėjimo procesus
  • ilgina gyvenimo trukmę

Taidziciuan neveltui vadinama pusiausvyros menu. Iš pradžių čia mokomasi koordinuoti visą savo kūną, o vėliau prasideda įdomūs dalykai – fizinio kūno pusiausvyra ir koordinuotumas ima veikti emocijas, protą ir sąmonę. Palaipsniui dingsta nereikalingas susijaudinimas, išsiblaškymas, stiprėja vidinis susikaupimas, kuris padeda iš begalinio informacijos srauto atsirinkti tai, kas mums reikalingiausia.

Taidziciuan praktika stiprina pagrindinę viso kūno energiją. Sveikata iš esmės priklauso nuo to kaip mūsų kūne teka energija ir, žinoma, nuo vidinių organų būklės. Taidziciuan stiprina vidaus organus, skatindama kraujo ir kitų skysčių apykaitą organizme.

Taidziciuan iš tikrųjų yra galinga priemonė kūno ir dvasios tobulinimui. Tai meditacija judesyje, joga ir baletas vienu metu. Taidziciuan – tai pusiausvyra.

Informacija paimta iš www.kokoronokai.lt

 

Before you criticize someone, walk a mile in his shoes. That way if he gets angry, he'll be a mile away and barefoot. - unknown


Visos teisės saugomos © 2017 Dojo.lt.
Joomla! yra nemokama programinė įranga, platinama pagal GNU/GPL licenziją.